​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Adgang til systemer fra privat pc og mobil for ansatte

​Se hvordan du som ansat får adgang til SP, webmail, drev, VIP, intranet og en række andre systemer og programmer.

​Det kræver en sikkerheds-app at tilgå fx webmail

Som ansat i Region Hovedstaden kan du tilgå din webmail og andre systemer fra din private pc, tablet eller mobil. ​Det kræver, at du forinden har downloadet regionens sikkerhedsapp Entrust Identity. Appen giver dig et ekstra sikkerhedslogin, som du skal bruge for at kunne logge på med din private enhed.

Som udgangspunkt er det en god idé at downloade Entrust Identity-appen til din mobiltelefon, da du typisk har den med dig alle steder. Hvis du så skal arbejde hjemmefra på din pc eller fx skal på intranettet i toget, så kan du bruge appen på din telefon til at få adgang.​​


Sådan downloader du appen Entrust Identity

Du kan hente Entrust Identity-appen i App Store eller Play Store. Af sikkerhedsårsager skal du efter download aktivere appen, når du er på arbejde. Det kræver, at du sætter dig ved en arbejdscomputer med forbindelse til arbejdsnetværket med din mobiltelefon og gennemgår instruktionen nøje.

Instruktionen finder du på en arbejdscomputer ved at søge på "Entrust" på intranettet. 


​Såd​an får du adgang med Entrust Identity-appen som ansat i Region Hovedstaden ​

Afhængigt af hvilke systemer/programmer du ønsker adgang til, kan du få adgang via Virtuel Arbejdsplads (VA) eller via direkte link. Nogle programmer kan du få adgang til via begge metoder.​


Adgang via Virtuel arbejdsplads (VA) og Entrust Identity

​Flere af de almindelige systemer/programmer finder du i Virtuel Arbejdsplads (VA). Det kan fx være Sundhedsplatformen, arbejdsmail (Outlook), VIP og drev.

Du tilgår VA med dette link: https://va.regionh.dk

Du åbner din Entrust Identity-app på mobilen, så den er klar. Hver kode holder i 30 sekunder. Via linket til VA logger ind med dit brugernavn og kode. Herefter bliver du bedt om den 6-cifret talkode fra Entrust-appen. Du skriver/kopiere talkoden fra mobilen ind og logger på.

Tilpasning af skrivebordet på VA – tilføj flere programmer

Når du er logget ind i VA kan du tilgå en række af de mest udbredte programmer. Men du kan også selv tilpasse skrivebordet og hente flere programmer. Det gør du ved at klikke på ikonet for Softwareshoppen inde i den Virtuelle Arbejdsplads. Her får du en oversigt over de programmer, som er mulige at hente ind i VA. Programmerne har 'VA' tilføjet efter navnet.​



Adgang til programmer via direkte link og Entrust Identity-appen

​Du kan få adgang til nogle programmer uden at bruge VA ved at bruge et direkte link. 

Du åbner din Entrust Identity-appen på mobilen, så den er klar. Hver kode holder i 30 sekunder. Via linket til systemet logger ind med dit brugernavn og kode. Herefter bliver du bedt om den 6-cifret talkode fra Entrust-appen. Du skriver/kopiere talkoden fra mobilen ind og logger på.

Programmer

Citrix Sundhedsplatformen: https://citrix.regionh.dk

Webmail (Outlook): https://outlook.office365.com/owa

Office (browseradgang): https://office.com

VIP: https://vip.regionh.dk

CIMT Service (ServiceNow): https://regionh.service-now.com

Intranet: https://mitintra.dk

Puljebil booking: https://regionh.letsgofleetsystems.com

KMD Nexus: https://regionh.nexus.kmd.dk

Det Kongelige Bibliotek via wayf: https://wayf.wayf.dk

Lav bogmærker

Det kan være en god idé at indsætte disse links som bogmærker i din browser, så du let kan finde dem igen. ​




Redaktør