Vores it-system opgraderes - det kan give gener

​​Hospitalets it-systemer opgraderes den 2. februar 2019. Det kan betyde ekstra ventetid. Vi gør alt, hvad vi kan for, at patienterne mærker så lidt som overhovedet muligt. Patienter med akutte behandlingsbehov behandles som normalt.

Hospitalet får den 2. februar 2019 en ny version af Landspatientregistret; sundhedsvæsenets vigtigste register. Opgraderingen er en national forpligtelse og gælder alle landets hospitaler. Hospitalet får samtidig en ny version af Sundhedsplatformen – ligesom de øvrige hospitaler i Region Hovedstaden og Region Sjælland.

Tryghed for patienter

Opgraderingen foretages i en weekend, så du som patient eller pårørende oplever mindst mulig forstyrrelse. Der kan dog opstå tekniske problemer, ligesom læger, sygeplejersker og lægesekretærer skal vænne sig til nye måder at arbejde på. Det kan derfor give ekstra ventetid, og det kan betyde, at en undersøgelse eller behandling flyttes til et senere tidspunkt. 

Generelt kan du være helt tryg ved din behandling eller undersøgelse, uanset hvornår du skal på hospitalet. 

Hvis du har spørgsmål

Hvis du er i tvivl om noget, er du naturligvis velkommen til at kontakte den afdeling, du er tilknyttet.

Du kan læse mere om opgraderingen her:

Min Sundhedsplatform opgraderes også

Min Sundhedsplatform får nyt design. Det skal gøre det lettere at finde rundt på siden – men det betyder, at du ikke har mulighed for at logge på Min Sundhedsplatform d. 2. februar fra kl. 3 til kl. 19.

Hvis du ikke kender Min Sundhedsplatform, kan du læse mere her:
Min Sundhedsplatform - følg med i din behandling (Region H)




Redaktør