Hjertemedicinsk Ambulatorium - velkommen

Information om Hvidovre Hospitals hjertemedicinske ambulatorium, som er et tilbud til patienter, der har skal til undersøgelse og kontrol uden indlæggelse.

Om ambulatoriet

Ambulatoriet er et tilbud til patienter, der har brug for at komme til undersøgelse og kontrol uden at være indlagt.

Hvor henvender du dig, når du møder?

Når du kommer til ambulatoriet, bedes du henvende dig i skranken ved indgangen til afdelingen. Herefter kan du tage plads i vores venteområde.

Åbningstid

Mandag – fredag, kl. 8.00 – 15.00.
Ved ny tid, afbud, eller spørgsmål til din behandling, skal du ringe til sekretæren på telefon 38 62 10 50. Ved akut forværring i aften- og nattetimer kontaktes Akuttelefonen 1813 eller 112.

Forberedelse

Du skal altid have din medicinseddel med. Hvis du ikke har en medicinseddel, skal du tage den medicin med, som du bruger. Det er en god ide at skrive dine spørgsmål ned, så du er sikker på at få svar på det hele. Du er meget velkommen til at tage en pårørende med.

Tolk

Der er mulighed for at få en tolk med til undersøgelser og samtaler på hospitalet. Kontakt sekretæren i ambulatoriet, hvis du har brug for dette.

Ventetid

Der kan desværre forekomme ventetid. Det skyldes ofte, at nogle patienter har brug for mere tid end andre, og dette kan ikke forudses. Hvis ventetiden virker lang, er du velkommen til at kontakte sekretæren i skranken, der kan undersøge, hvor længe du skal vente.
Alle patienter har tid hos en bestemt læge eller sygeplejerske. Det betyder, at patienter ikke nødvendigvis kommer ind i den rækkefølge, de er ankommet.

Drikkevarer

Du har mulighed for at få vand, te og kaffe, mens du venter. Hvis du ønsker andet, kan du købe det i 7-Eleven i Vandrehallen, som er en etage oppe.
7-Eleven har døgnåbent.

Medicin

Hvis du skal have ny medicin, vil lægen give dig en elektronisk recept og informere dig om, hvordan den nye medicin virker. Vi laver recepter på den medicin, vi har behandlingsansvaret for. Øvrige recepter fås hos din egen læge.

Pjecer

Du bliver tilbudt skriftlig information, der er relevant for dig. Hvis du har spørgsmål efter at have læst den, kan du stille dem til lægen eller sygeplejersken.

Ændret livsstil

Hvis det er relevant for dig, vil du blive tilbudt hjælp til at ændre livsstil. Det kan fx dreje sig om hjælp til rygeophør eller kostvejledning hos en diætist eller sygeplejerske.

Aftale om ny tid

Hvis du skal komme igen, sender vi dig en ny indkaldelse med digital post.

Transport

Du skal som hovedregel selv sørge for transport til og fra hospitalet. Er du i bil, så kom i god tid, så du har tid til at finde en parkeringsplads og gå hen til ambulatoriet. Hvis du har brug for transport, skal du selv bestille denne i Kørselsservice Syd, telefon 38 69 70 00.

Redaktør