Velkommen til Hjertemedicinsk Afsnit C

Praktiske oplysninger til patienter, som er indlagt på Hjertemedicinsk Afdeling C

Her har vi samlet nogle af de informationer, du og dine pårørende kan få brug for, når du er indlagt på afsnittet. I er altid velkomne til at kontakte personalet, hvis I har brug for yderligere information.

Kontakt til Hjertemedicinsk

Afsnit Telefon: 38 62 82 77 - døgnåbent Vi kan dog bedst besvare spørgsmål efter stuegang. Det er derfor bedst at ringe mellem kl. 13.00-14.00.

Kort om Hjertemedicinsk Afsnit C

I Hjertemedicinsk Afsnit C er vi specialister i hjertesygdomme I løbet af et døgn kan der blive indlagt mange patienter på afsnittet. Det kan derfor blive nødvendigt, at du eller din medpatient flytter stue.

Skriv spørgsmål ned

Din læge og sygeplejerske informerer dig løbende om, hvad der skal ske. Men det er en god idé, at du og dine pårørende skriver jeres spørgsmål ned inden stuegang. Så er I sikre på at få det hele med.

Hvornår er der stuegang?

Der er stuegang alle hverdage mellem 9.30- 14.00. Det er ikke muligt at give et præcist tidspunkt for, hvornår vi kommer til den enkelte patient. De patienter, der skal udskrives, bliver prioriteret først. I weekenderne er det ikke sikkert, at du møder en læge.

Når du bliver hjerteovervåget

Når du har hjerteovervågning på, skal du blive på afsnittet, da vi ellers ikke kan se, hvad den viser. Det er derfor på eget ansvar, hvis du forlader afsnittet.

Dine pårørende

Dine pårørende er meget velkomne, men vi kan ikke informere dem om dit forløb uden dit samtykke. Vi opfordrer til, at du så vidt muligt selv informerer dine nærmeste. Vi anbefaler, at du aftaler med én af dine pårørende, at han/hun er vores primære kontaktperson. På den måde kan vi bruge mest mulig tid på din pleje og behandling.

Besøgstid

Der er fri besøgstid i afsnit C, men der skal være ro efter kl. 21 på grund af behovet for hvile og søvn. Besøgende kan blive bedt om at forlade stuen ved pleje, samtaler eller behov for ro.

Vi beder om højst 2-3 besøgende ad gangen. Pårørende er altid velkomne til at benytte afsnittets opholdsrum.

Mad og drikke

Sengeliggende patienter får måltiderne serveret, mens oppegående patienter får mad fra buffeten. På grund af risiko for smitte er det kun personalet, der må servere mad fra buffeten.

Du kan tage kolde drikke i køleskabet, og der er kaffe og te hver eftermiddag og aften. Dine pårørende har mulighed for at købe mad og drikke i Automatcafeen i opgang 3.

Husk at bruge håndsprit eller vådservietter jævnligt.

Telefon, fjernsyn og radio

Der er fjernsyn på alle stuer. Du må gerne bruge din egen mobiltelefon, men der er også en telefon på gangen, som du kan anvende til korte samtaler. Du skal taste 0 for at ringe ud af hospitalet.

Tag hensyn til dine medpatienter, når du bruger fjernsyn, telefon og radio.

Rygning

Amager Hospital tilbyder et røgfrit miljø for patienter og medarbejdere. Det betyder, at rygning ikke er tilladt, hverken inde eller ude. Det gælder også E-cigaretter. Du kan få udleveret rygeerstatning af personalet.

En at tale med

Julie Ragn Jensen er hospitalspræst og vil gerne vil hjælpe og tale med alle uanset religion. Hun har tavshedspligt.

Julie træffes på tlf. 50 51 15 86, eller personalet kan hjælpe dig med kontakten.

Internetadgang

På Amager Hospital kan du logge dig gratis på internettet via wi-fi.

  • Vælg RegHGaest under trådløse netværk på din mobil, pc eller tablet.
  • Opret dig som bruger med din e-mail-adresse og få tilsendt en adgangskode. Adgangen virker i 7 dage.
  • Åbn en internetbrowser.
  • Indtast dine oplysninger og log på.

Værdigenstande

Du kan få opbevaret dine værdigenstande på hospitalet. Hospitalet er kun ansvarlig for de værdigenstande, du har afleveret til opbevaring. Ønsker du at få opbevaret penge, bliver de sat ind på din Nemkonto. Vær opmærksom på, at der kan gå 2-3 arbejdsdage, før pengene er på din konto.

Du kan hente dine værdigenstande efter aftale med Patientservice på telefon: 23 10 88 91.

Din journal

Du kan se din journal på sundhed.dk.

Dagligdagen i Hjertemedicinsk Afsnit C

Kl. 07.15Natpersonalet går hjem/dagpersonalet møder 
Kl. 07.15-9.00Morgentoilette, morgenmad og medicinuddeling 
Kl. 08.45-09.15Fællesmøde for plejepersonale, læger og fysioterapeuter 
Kl. 9.00-15.00Ved behov tale med lægen 
Kl. 9.30-12.00Morgentoilette, undersøgelser, behandling ved fysioterapeut 
Kl. 12.00Frokostbuffet med lune retter, medicinuddeling 
Kl. 13.00-14.00Middagshvil 
Kl. 14.00Eftermiddagskaffe 
Kl. 15.15Dagpersonalet går hjem/aftenvagten møder 
Kl. 17.30Aftensmad og medicinuddeling 
Kl. 19.30Aftenkaffe 
Kl. 20.30-23.00Aftentoilette og medicinuddeling 
Kl. 23.15Aftenpersonalet går hjem/natpersonalet møder
Redaktør